Fit Blog

Besinler İştahınızı Nasıl Etkiler?

aclıkvebeslenme

Sizin için bazı besinleri araştırdık...

 

Greyfurt

2016 yılında Yale Üniversitesinde yapılan bir çalışmada greyfurt kokusunun beyindeki iştah azaltıcı rolü olan Vagnus Sinir bölgesinin aktivitesini azalttığı görülmüştür. Yani greyfurt kokusu yemekle birlikte alındığında sizin daha geç tokluk hissi yaşamanıza sebep olmakta.

 

Nikotin

Açlık sinyallerinin ulaşmasını geciktirerek, sizin daha fazla açlık hissetmenize sebep olur. Yani sigara içmek kilo aldırır.

 

Su

Mideyi genişleterek kısa süreli tokluk hissi yaşatır; fakat hızlı emildiğinden vücut hemen besin maddelerinin eksikliğine tepki verir.

Yemeklerden önce su içmek(yarım saat önceye kadar) mideyi genişleteceğinden dolayı, yemekten önceki açlığınızı bastırmak için su tercih etmemeniz kilo kontrolü için faydalı olacaktır.

 

Fiber(Lifli Besinler)

Lifli besinlerin tokluk hissi üzerine iki etkisi vardır:

1- Geç sindirildiğinden midenin boşalmasını geciktirir ve daha geç acıkma sağlar

2- Fiber yapısı gereği besinlerin emilimini geciktirir böylece daha az bedensel alık tepkisi oluşur.

 

Egzersiz

Yüksek yoğunluklu aerobik gibi egzersizlerin açlık hormonlarını baskılayarak, açlığı geçici olarak bastırdığı tespit edilmiştir.

 

Protein

Öğünlerde yumurta, et, peynir gibi protein grubu besinlerden başlanarak beslenmek gerekir. Çünkü protein yapısı yüksek besinler tokluk hissinin oluşmasını hızlandıran Leptin gibi tokluk düzenleyici hormonların salınımını arttırır.

Organic Food

Eat & Fit beslenme paketleri kişiye özel olarak hazırlanır.

Eat&Fit sıkıcı ve lezzetsiz diyet yemeklerinden uzak, renkli ve keyifli menülerle hem göze hem damağa hitap eder. Diyette hiç bir besinin yasak olmadığına inanan ekibimiz, her gün yeni lezzetlerle en sağlıklı ve fit mutfak kültürünü sizlere ulaştırıyor.

Telefon

Kalite Standartlarımız

Gıda Tarım Bakanlığı
TSE
FDA
ISO
HACCP
WHO

İletişim

  E-Posta: bilgi@eatandfit.com.tr

  Tel: 0312 219 77 60

  Adres: Mustafa Kemal Mah. 2143. Sok. No:15/6 Yenimahalle/Ankara

Bizi Takip Edin

. .

 

Fit Blog